Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasha Bosma - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasha Bosma - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Pai

Door: Natasha

Blijf op de hoogte en volg Natasha

18 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Even een update hoe het hier allemaal gaat in Thailand!
Vorige week maandag hebben we de nachttrein genomen van Ayutthaya naar Chiang Mai, een heel avontuur. We stapten pas rond 12 uur ’s nachts de trein in, want er was (zoals verwacht) wat vertraging... Er waren al heel wat mensen ingestapt in Bangkok, dus onze bedjes lagen uitgeklapt en wel, helemaal klaar. Opzich wel redelijk geslapen al rammelde je af en toe bijna het bed uit (we sliepen allebei in het bovenste bed) en stond de airconditioning net iets te hard zodat we alle truien die we in onze backpacks konden vinden maar aangedaan hebben. Om half 9 ’s ochtends werden we alweer wakker gemaakt en werden de bedden omgebouwd tot stoelen. We waren pas om half 2 ’s middags in Chiang Mai, dus de laatste uurtjes hebben we lekker naar buiten kunnen kijken: een schitterende route, dwars door de bergen.

In Chiang Mai hadden we een heel leuk en gezellig hostel, met een zwembad erbij. De eerste paar dagen hebben we dus niet veel meer gedaan dan lekker chillen in de zon bij het zwembad. :)

Van donderdag tot zaterdag hebben we een jungle trekking gedaan, super gaaf, maar wel heel vermoeiend. In totaal bestond de groep uit 12 personen, en wij hadden helaas de pech dat er twee groepen van vier mensen uit Frankrijk bij zaten. Die konden allemaal echt geen woord Engels. Dat betekende dus vooral met handen praten en veel Frans gekakel om ons heen. Ook onze gids kon natuurlijk geen Frans, dus dat was niet heel handig, maar dat betekende wel dat hij aan ons wel veel uitleg gaf in het Engels. :)

De eerste dag van de trekking was gelijk het zwaarste. We sliepen de eerste nacht in een dorpje bovenop een berg, het was dus voornamelijk omhoog lopen. Ook liepen we gelijk de eerste dag bijna vier uur, en stopten we weinig, dat was wel even afzien dus…
De tweede dag was erg leuk, het pad liep dwars door de jungle, langs heel veel watervallen waar je in kon zwemmen. Echt super mooi! De tweede nacht sliepen we midden in de jungle, ergens in een hutje waar nog maar één andere familie woonde. Na weer een redelijk kort nachtje, want de hanen begonnen al om vier uur ’s ochtends te kraaien, begonnen we aan ons laatste dagje.
Eerst zijn we een uur op de rivier wezen raften, al ging het niet zo heel snel want onze stuurman kon niet zo goed Engels en zei ‘left’ als we naar rechts moesten en andersom…
Daarna zijn we naar een olifantenkamp geweest en mochten we een uurtje op een olifant rijden! Super gaaf om te doen en ook wel heel grappig want je schud alle kanten op. We hadden van tevoren een tasje vol met bananen en bamboo sticks gekocht, dus tijdens het rijden konden we onze olifant ook voeren. Hierna was het weer tijd om terug te rijden naar Chiang Mai en aan het einde van de middag waren we weer in ons hostel.

Zondag ochtend na het ontbijt hebben we twee scooters gehuurd en zijn we naar Pai gereden, een plaatsje 130 km ten noorden van Chiang Mai, midden in de bergen. Het dorpje is normaal heel rustig, maar is de afgelopen jaren erg populair geworden bij backpackers, het staat bekend als een backpackers paradijs. En een paradijs, dat is het zeker! Want Pai heeft echt een schitterende ligging, met hele mooie uitzichten, en in het dorpje zelf hangt een hele relaxte sfeer. Je ziet overal leuke eettentjes en barretjes en ook hier is het streetfood volop aanwezig. Maar omdat er zoveel backpackers zijn hier, is een deel daarvan ook westers gericht. We hebben zondag dan ook gelijk een pizza’tje en broodje kebab op straat gekocht, voor totaal maar 3 euro.
Maar de reis ernaar toe, dat was een heel avontuur. Ik had nog nooit op een scooter gereden, en om dan gelijk door de bergen te rijden, met bijna alleen maar haarspeldbochten, dat is best eng... We hebben er dan ook bijna zes uur over gedaan, en dat kwam vooral doordat ik aan het begin niet harder durfde te rijden dan 20 km per uur…
Ook ons hostel was erg leuk en apart: naast een hostel is het namelijk ook een circus school! Je ziet dus overal hippies rondlopen die gekke circus trucs doen. Er is ook een zwembad met uitzicht op de bergen en we sliepen in een rieten hutje met alleen een matras erin en klamboe, erg leuk.

Maandag hebben we op onze scooter de omgeving van Pai verkend, en we zijn langs verschillende tempels en watervallen gereden.
Gisteren moesten we helaas al weer terug gaan rijden naar Chiang Mai, omdat we gisteravond met de nachtbus naar Bangkok zijn gereden. De terugreis op de scooter ging gelukkig wel wat sneller dan de heenweg, omdat ik nu wel wat sneller reed.

Gisteravond hebben we een nachtbus genomen naar Bangkok, niet echt comfortabel, maar verreweg de goedkoopste optie. Vandaag de hele dag in een zwembad in Bangkok gechillt en vanavond gaan we de volgende bus in, die ons naar Chumpon brengt, een kustplaatsje in het zuiden van Thailand. Vanaf daar zullen we heel vroeg (06.00 ongeveer) de boot nemen naar Koh Tao, waar morgen ochtend onze duikcursus begint! Daar hebben we super veel zin in, en we hopen allebei ons duikbrevet te halen!

Tot snel! Liefs Ivar en Natas

• 18 Februari 2015 - 12:21

Jan En Janneke:

Hallo lieverds,

Wat een heerlijke, leuke dingen hebben jullie weer gedaan!
    En wat zien jullie veel! Beetje jaloers, vooral op die olifantentocht ;).
    Blijf genieten en succes bij jullie duiklessen!
    Tot horens, liefs Jan en Janneke

• 18 Februari 2015 - 13:48

Bert Huisman:

Supergaaf hoor! Genieten.!

• 18 Februari 2015 - 14:21

Ad En Ria:

Hallo Ivar en Natasha,
    Wat een belevenis, super om samen zulke mooie dingen te zien en te beleven!
    Leuk om te volgen en de foto's te zien
    Geniet van het bounty eiland en het duiken!
    Veel plezier!
    Liefs Ad en Ria

• 18 Februari 2015 - 16:50

Monique:

Haha, had je gezicht wel eens willen zien op die scooter! Net zo leuk als autorijden

• 19 Februari 2015 - 14:44

Maarten:

Hee Ivar en Natasha!

Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben. De foto's zijn ook echt super gaaf, ik word er helemaal jaloers van. Geniet er van!